Fritz Mayer van den Bergh

Voor anderstalige nieuwkomers volwassenen (NT2)

Fritz Mayer van den Bergh is een jonge verzamelaar met Duitse roots, die zo’n 3000 kunstobjecten verzamelt, waaronder ‘Dulle Griet’ van Bruegel. Na zijn plotse dood vervult moeder Henriëtte zijn wens: een museum voor zijn adembenemende collectie.

Tijdens deze interactieve rondleiding voor anderstaligen is de verzameling het startpunt voor een gesprek over kunst,schoonheid, afkomst en emotie. De gids stimuleert dit gesprek, zodat cursisten hun indrukken verwoorden. En het sfeervolle interieur betovert en verwondert. Achter de bijzondere kunstschatten schuilt ook een universeel verhaal : over de onvoorwaardelijke liefde van een moeder voor haar zoon en over de passie en het doorzettingsvermogen van een jongeman.

Praktisch

Voor anderstalige nieuwkomers volwassenen (NT2)

• Max. 15 personen per groep
  • Duur: 90 minuten
  • Prijs gids: €100
  • Toegang museum: zie tarieven

Boek je rondleiding met gids bij Experience Antwerp.

Boek hier

Ga naar