Dit was 'Een avond met Dulle Griet'

(Her)beluister hier alle gesprekken

Auteur Jeroen Olyslaegers ontving op 1 maart 2019 en 24 januari 2020 telkens vijf bekende gasten in het museum. Muzikant Jan Leyers, actrice Pascale Platel, auteur Gaea Schoeters, radiomaker Koen Fillet, Bruegelexperte Leen Huet, theater- en tv-maker Wim Helsen, fotograaf Michiel Hendryckx, beeldend kunstenares Anne-Mie Van Kerckhoven, Bruegelexperte Tine Meganck en historicus Jan Lampo gingen vóór Bruegels' Dulle Griet in gesprek met Olyslaegers over Dulle Griet. Elk gesprek duurt ongeveer 45 minuten.

Kon u er op deze onvergetelijke avonden niet bij zijn? Of was u wel aanwezig en wilt u een gesprek graag opnieuw beluisteren? Dat kan op deze pagina of via onze podcast Een avond met Dulle Griet, beschikbaar op de meest courante podcastplatformen.

Editie 2020

Editie 2019

Ook interessant

Podcast. De Wereld van Wildevrouw

Op stap met Jeroen Olyslaegers door het 16de-eeuwse Antwerpen

Radiozender Klara en auteur Jeroen Olyslaegers gaan op stap in het 16de-eeuwse Antwerpen. Hun tocht start bij de Dulle Griet van Bruegel.

‘De techniek van Bruegel beïnvloedt mijn nieuwe roman rechtstreeks’

Bewonderaar en auteur Jeroen Olyslaegers doet een boekje open over Bruegel, ‘Dulle Griet’ en het Museum Mayer van den Bergh, waar Bruegels' meesterwerk hangt.

Online altijd open

Het museum is online altijd open. Speel de museumquiz, kijk naar de Canvas docu 'Hoe kwam de Dulle Griet terug naar Antwerpen?', kom alles te weten over Bruegel met de gelijknamige podcast, volg de audiotour 'Madonna ontmoet Dulle Griet', kijk naar het bezoek van de Van Rossems aan het museum en de stad, (her)beleef 'Een avond met Dulle Griet' of lees een interview met Bruegelfan Jeroen Olyslaegers.