Barokke pracht in een huiselijk kader

Van 1 juni 2018 t/m 13 januari 2019

Vanaf 1 juni 2018 brengt het culturele stadsfestival ‘Antwerpen Barok 2018. Rubens inspireert’ een gedurfd en overdadig programma van oude en nieuwe barok. Met ‘Barokke pracht in een huiselijk kader’ ontdekt u in Museum Mayer van den Bergh de rijke en gevarieerde kunstproductie naast de alom gekende highlights uit de barokperiode.

‘Barokke pracht’ is een eyeopener, die u laat kennis maken met een verrassende barok van onbekende parels in de huiselijke setting van het Museum Mayer van den Bergh. U botst op een kussenkast, Venetiaans glas of een 17de-eeuwse schouwmantel. U ervaart de kwetsbaarheid van goudleer en de kracht van minder bekende meesters zoals Adrianus Nijs, Barend Graat of Jan I van Kessel. Met ‘Barokke pracht’ zoomt het museum niet in op de highlights van de barok, maar wel op de rijke en gevarieerde kunstproductie uit die tijd.

• Van 1 juni 2018 tot 13 januari 2019
  • Toegang: € 8 / 6 / gratis

Zelf ontdekken

Vraag de gratis wandelbrochure aan de balie of volg de tour 'Barokke pracht' via de gratis Antwerp Museum App