Medaille ter ere van Balthazar-Hyacinthe Verbruggen

Terug van de tentoonstelling 'Gedreven door zilver' in het Zilvermuseum Sterckshof (Antwerpen). Te bezoeken van 25.09.2013 t/m 26.01.2014.

In het verlengde van het feestjaar ‘Happy Birthday Dear Academie’ presenteert het Zilvermuseum een veelzijdige tentoonstelling die de relatie tussen zilversmeden en hun opleiding aan de academie belicht, en bij uitbreiding de impact van de schone kunsten op de edelsmeedkunst in Antwerpen. Aan de hand van ontwerptekeningen, modellen en zilveren objecten illustreert deze tentoonstelling de kruisbestuiving tussen teken-, beeldhouw- en edelsmeedkunst.

In het eerste luik van de tentoonstelling worden een aantal medailles en penningen getoond, waaronder de medaille uit onze collectie. Deze werd geslagen ter herinnering aan B.H. Verbruggen, deken van de St. Lucasgilde en directeur van de Koninklijke Academie.

'Gedreven door zilver' loopt van 25 september 2013 tot en met 26 januari 2014.